Co daje nam publikowanie na InstaStory?
Instagram cały czas zachęca swoich twórców do korzystania z nowych i starych funkcji w celu przywiązania do siebie jeszcze większej ilości odbiorców. Jedną z nich jest InstaStory, które zapewnia nam ciągły kontakt z naszymi obserwatorami, nawet jeśli nie mamy przygotowanego nowego posta do opublikowania. Możemy na nie wrzucać robocze zdjęcia, ciekawostki z naszego życia albo pytania do naszych odbiorców.
Większe przywiązanie do nas odbiorców
Regularne publikowanie na InstaStory jest szczególnie ważne dla tych twórców, którzy rzadko wrzucają coś na swój profil na Instagramie. Niestety na każdym social media raz stracona uwaga naszego odbiorcy może przerodzić się w stratę permanentną, której nie uda nam się odrobić, a to właśnie ona jest dziś najcenniejszą walutą dla twórcy. Publikowanie na IsntaStory to nie tylko przypominanie widzom, że cały czas obsługujemy swój profil, ale także przywiązywanie ich do nas. Pytanie ich o różne rzeczy, odpowiadanie na ich pytania i wrzucanie pozornie prywatnych zdjęć tylko podsyca ich apetyt na posiadanie w nas idola.
Informowanie o zmianach na bieżąco
InstaStory to bardzo szybki kanał przesyłania informacji. Nie musimy obrabiać zdjęcia ani starać się dobrze na nim wypaść. Wystarczy rozmazane zdjęcie naszego kota albo jednokolorowe tło i szybko napisany tekst, żeby poinformować naszych odbiorców o jakichś zmianach albo opóźnieniach we wrzuceniu kolejnego posta. To ma dwie zalety. Po pierwsze nasi widzowie wiedzą, że coś, co zostało im obiecane, nie stanie się nie z naszej winy, a po drugie w ten sposób dajemy im do zrozumienia, że powinni wyczekiwać tego, co pojawi się z opóźnieniem, dzięki czemu zwiększamy szansę na szybki przyrost zasięgów pod nowym postem.
Poznanie zdanie naszych odbiorców
InstaStory pozwala nam na wchodzenie w interakcje z naszymi odbiorcami. Możemy zapytać się ich za jego pomocą o ich zdanie na jakiś ważny dla nas temat albo przygotować dla nich różnego rodzaju ankiety. Dzięki temu nasi widzowie czują, że nasz głos jest dla nas ważny i że mogą się wypowiedzieć bez ryzyka narażenia się na bana, a my zyskujemy wgląd w ich przekonania odnośnie naszego profilu i mamy czego się trzymać przy ewentualnych zmianach. Może Ci się wydawać, że nie powinnaś dawać decyzyjności obcym osobom, ale to od nich zależy, czy w przyszłości będziesz mogła zarabiać na swoim profilu.
Zdecydowanie pamięć o marce będzie się umacniać, kiedy użytkownicy zobaczą instastory, bo przeglądane jest ono nałogowo.