Strategia SEO i co tu robią opinie – SEOSEM24 opinie o opiniach

Pozycjonowanie SEO to szereg procesów poprawy swoich treści w wynikach wyszukiwania Google. Strategia SEO to coś więcej – próba uporządkowania tych procesów, w jeden spójny pomysł do realizacji. O rozwinięcie tego zagadnienia poprosiliśmy ekspertów z SEOSEM24 – opowiedzą Ci, jak działa strategia SEO i jak istotny wpływ na pozycjonowanie mają opinie Google.

Czym jest strategia SEO?

Strategia SEO to proces porządkowania treści i struktury witryny internetowej w celu zwiększenia prawdopodobieństwa pojawienia się w wynikach wyszukiwania. Dzięki stosowanym technikom podczas pozycjonowania, możesz zmaksymalizować szansę na zwiększenie ruchu wśród użytkowników z wyszukiwarek. Posiadanie strategii SEO jest ważne, ponieważ pomaga Ci trzymać ustalonego planu podczas tworzenia treści. Oparta jest na analizie za pomocą narzędzi SEO. W efekcie, zamiast domyślać się, czego Twoim zdaniem ludzie szukają, Twoja strategia zapewni, że tworzysz treści, których ludzie rzeczywiście szukają. W przypadku marketingu treści strategia SEO jest kluczowym elementem układanki, ponieważ jest to sposób, w jaki Twoje treści będą postrzegane w pierwszej kolejności, zwłaszcza na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Jeśli Twoje treści są rozproszone i niezorganizowane, boty wyszukiwarek będą miały trudności z indeksowaniem Twojej witryny, identyfikowaniem jej i przyznawaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Strategia SEO a urządzenia mobilne

Pozycjonowanie stron mobilnych jest ważnym czynnikiem, o którym należy pamiętać podczas tworzenia ogólnej strategii. Optymalizacja mobilna polega na upewnieniu się, że witryna i jej zawartość są dostępne i zaprojektowane dla odwiedzających na urządzeniach mobilnych. Dzięki czemu mogą oni mieć takie same wrażenia i otrzymywać taką samą wartość, jak przeglądarki komputerowe. Optymalizacja mobilna jest o tyle ważna, ponieważ Google od pewnego czasu stosuje indeksowanie zorientowane właśnie na urządzenia mobilne. Oznacza to, że zamiast indeksować witrynę na komputery, algorytm użyje mobilnej wersji Twojej witryny podczas indeksowania i rankingowania stron pod kątem SERP. Z czego to się bierze? Z doświadczeń amerykańskich. 61% zapytań w wyszukiwarce Google w USA odbywa się na urządzeniach mobilnych. Biorąc wszystko pod uwagę, Twoja strategia SEO byłaby nieskuteczna bez uwzględnienia optymalizacji mobilnej. To podobny proces do pozycjonowania pod przeglądarki komputerowe, ale większe znaczenie uzyskują takie czynniki jak monitorowanie szybkości strony, responsywny projekt witryny, lokalne SEO.

Przykłady na dobre pozycjonowanie SEO

Istnieje wiele różnych patentów, które możesz uwzględnić i zastosować w swojej strategii SEO, na przykład:

  1. Pisanie przekonujących meta opisów — opis meta to fragment tekstu pod tytułem i linkiem w wynikach wyszukiwania. Pozwala podejrzeć zawartość strony osobie przeglądającej wyniki wyszukiwania, aby wiedziała, czego się spodziewać. Jest to meta opis wysokiej jakości, ponieważ pozwala Google dokładnie wiedzieć, co zawiera strona, pomagając Twoim treściom pojawiać się w poprawnych wynikach wyszukiwania i pomagając odbiorcom upewnić się, czy chcą w to kliknąć.
  2. Uzyskanie silnych linków zwrotnych do swoich treści — link zwrotny, zwany również linkiem przychodzącym, ma miejsce, gdy inna witryna łączy się z Twoją witryną lub treścią bloga. Zwykle jest umieszczany jako hiperłącze na ciągu tekstu, który odnosi się do Twojej treści, a po kliknięciu zostaje przeniesiony do Twojej witryny. Linki zwrotne są skutecznym narzędziem SEO, ponieważ pokazują wyszukiwarkom, że Twoja treść jest wiarygodna w oczach Google i trafna, pomagając Ci uzyskać wyższą pozycję w SERP.
  3. Optymalizacja stron witryny pod kątem szybkości strony — szybkość strony to szybkość wczytywania treści w Twojej witrynie, gdy ktoś odwiedza określoną stronę w Twojej witrynie. Google zaczął brać pod uwagę szybkość strony w rankingach SERP w 2018 roku, co czyni go krytycznym obszarem zainteresowania podczas wdrażania swojej strategii. Jak wspomnieliśmy – bardzo ważny czynnik przy mobilnej strategii SEO.
  4. Lokalne SEO — lokalne SEO poprawia widoczność w wyszukiwarkach dla lokalizacji Twojej firmy. Skuteczna lokalna strategia SEO będzie wyświetlać Twoje treści w zapytaniach wyszukiwanych przez klientów w Twojej okolicy, informując ich, że Twoja firma spełnia ich potrzeby.

Proces SEO

Po utworzeniu strategii SEO należy również zbudować proces dalszej optymalizacji pod kątem nowych słów kluczowych i zmieniających się zamiarów wyszukiwania. Oto kilka kroków, które możesz wykonać.

Optymalizuj swoje starsze treści. Poświęć trochę czasu każdego miesiąca na aktualizowanie starych postów na blogu o nowe i aktualne informacje, aby kontynuować pozycjonowanie w SERP. Możesz także wykorzystać ten czas, aby dodać wszelkie najlepsze praktyki SEO, które nie zostały początkowo uwzględnione, takie jak brakujący tekst alternatywny obrazu czy metadescription.

Zwróć uwagę na zmieniające się słowa kluczowe i nowe zamiary wyszukiwania. Po kilku miesiącach śledź rate swoich postów na blogu i dla jakich słów kluczowych są one oceniane. Może to pomóc w dostosowaniu podtytułów i treści w celu wykorzystania nowych zamiarów wyszukiwania, którymi mogą zainteresować się Twoi odbiorcy.

Dodaj więcej wartości redakcyjnych do swoich starych treści. Czasami może się okazać, że post jest całkowicie nieaktualny. W tym wypadku powinieneś wyjść poza średnią historyczną aktualizację SEO i dać jej pełne odświeżenie. Możesz to zrobić, aktualizując nieaktualne informacje i statystyki, dodając nowe sekcje w celu zwiększenia głębi oraz dodając cytaty lub oryginalne dane, aby zwiększyć ruch odsyłający do posta.

Utwórz miesięczny plan treści. Aby nadążyć za strategią SEO, pomocne może być utworzenie i udoskonalenie miesięcznego planu treści. Możesz umieścić go w arkuszu kalkulacyjnym, a Twój zespół zobowiąże się go śledzić.

Jak opinie klientów mogą poprawić Twoje działania SEO?

Na dobrą pozycję SEO mają też wpływ opinie klientów. Te pozostawiane są na profilu Google Moja Firma. To nie tylko sygnały zaufania dla Twoich klientów — mogą również zapewnić potencjalny wzrost rankingu SEO, jeśli są skutecznie wykorzystywane. Opinie Google dostarczają użytkownikom sieci przydatnych informacji, które pomagają wyróżnić się firmom. Te bezpłatne, dobrowolne recenzje online są pisane przez klientów i przedstawiają swoje opinie na temat produktów i usług firmy. Opinie Google pojawiają się obok profilu firmy zarówno w Mapach Google, jak i samej wyszukiwarce. Chociaż opinia klienta może wydawać się nieznacząca, może mieć duży wpływ na to, jak w sieci postrzega się konkretną firmę. Recenzje Google są sprawdzonym sposobem na zwiększenie widoczności firmy, a nawet mogą sprawić, że firma znajdzie się na szczycie stron wyników wyszukiwania (SERP). Dobre recenzje wpływają również na potencjalnych klientów do dokonania zakupu. Jedną z największych zalet recenzji Google jest ich pozytywny wpływ na optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO). Opinie Google zawierają szczegółowe opisy tego, czym zajmuje się firma, zasadniczo przyciągając więcej konsumentów i zwiększając ruch w firmie. Opinie klientów mogą również budować zaufanie klientów. A teraz opowiemy Ci więcej o tym, jak opinie Google wpływają na SEO i o najlepszych sposobach uzyskiwania opinii Google w celu poprawy działań SEO firmy.

Dlaczego opinie Google są ważne?

Opinie Google dają firmom wiarygodność bez inwestycji w promocję. Stanowią darmową reklamę (jak i cała usługa GMF), co pomaga wyrównać szansę z dużymi rynkowymi graczami. Mogą poprawić reputację firmy w Internecie i zwiększyć zaufanie do marki. Aż 88% konsumentów czyta recenzje online, aby określić jakość lokalnej firmy, zgodnie z corocznym badaniem opinii lokalnych konsumentów, przeprowadzonym przez serwis BrightLocal.

Uzyskiwanie pozytywnych opinii klientów zawsze było ważne, ale w marketingu internetowym jest jeszcze istotniejsze. Istnieją trzy główne korzyści płynące z uzyskiwania recenzji klientów:

  • skuteczniejszy marketing biznesowy poprzez zbieranie referencji
  • możesz szybciej odnaleźć swoje mocne i słabe strony,
  • zwiększa się widoczność profilu GMF.

Ważne jest też, aby nie lekceważyć wpływu opinii Google na potencjalnych klientów. Konsumenci są bardziej skłonni wydawać pieniądze w firmie, która wydaje się być godna zaufania, przejrzysta i oferuje dobrą obsługę klienta, w porównaniu z firmą, która ma niewielką lub żadną wiarygodność w Internecie.

Czy opinie Google wpływają na SEO?

Opinie Google są skuteczne w SEO na podobnym poziomie jak szybkość strony, przyjazność dla urządzeń mobilnych, linki, wrażenia użytkownika, wiek domeny i zoptymalizowana treść. Opinie Google wysyłają silny sygnał do wyszukiwarek, które komunikują siłę i ogólną wiarygodność witryny. Dlaczego tak się dzieje? Google postrzega opinie klientów jako potwierdzenie wiarygodności. Kiedy klient pisze recenzję online, dobrą lub złą, informuje ona Google, że firma jest realną i legalną operacją, z którą weszli w interakcję prawdziwi ludzie. Opinie pomagają też Google lepiej zrozumieć firmę oraz oferowane przez nią produkty i usługi. Google zasadniczo „czyta” recenzje i słowa kluczowe, aby dowiedzieć się, co robi firma, dzięki czemu wyszukiwarka może lepiej kierować innych konsumentów do firmy. Z kolei firmy z opiniami Google częściej uzyskują więcej kliknięć i ruchu na swoich stronach internetowych. Opinie Google są bezpośrednio uwzględniane w profilu opinii firmy podczas obliczania jej pozycji w SERP. Wyszukiwarki chcą pomóc użytkownikom znaleźć odpowiedni produkt lub usługę na podstawie ich unikalnego zapytania i w możliwie najszybszy sposób. Opinie Google mogą pomóc wyszukiwarkom oddzielić firmy wysoko ocenione od firm słabo ocenianych, aby zapewnić konsumentom znalezienie najlepszej firmy dla swoich potrzeb. Najlepszym dowodem na to, że dbałość o profil GMF i pozostawiane tam opinie klientów ma znaczenie przy SEO, niech będzie ranking serwisu Rating Captain, w którym SEOSEM24 uzyskuje 1 miejsce, uznana za najlepsza agencja SEO w Polsce.

Co można zrobić, aby sobie pomóc? Najlepsze praktyki SEO na profilu GMF

Opinie Google dostarczają czytelnikom przydatnych informacji, które mogą wyróżnić firmę. Właściciele firm mogą zrobić kilka rzeczy, aby zachęcić klientów do rozpowszechniania informacji o swojej firmie za pośrednictwem opinii Google. Zapoznaj się z tymi najlepszymi praktykami dotyczącymi recenzji Google i SEO:

  • Zweryfikuj profil firmy w Google – gdy firmy poświęcą czas na weryfikację profilu firmy w Google, mogą upewnić się, że ich firma pojawia się w wyszukiwarce, Mapach i innych usługach Google. Ponadto firma musi zostać zweryfikowana, zanim będzie mogła odpowiedzieć na opinię klienta.
  • Buduj zaufanie klientów, odpowiadając na recenzje — klienci są bardziej skłonni budować zaufanie do firm, które wydają się być zainteresowane poprawą swojej marki. Niezależnie od tego, czy recenzja jest dobra, czy zła, poświęć trochę czasu, aby podziękować klientowi za jego wkład i odpowiedz w przyjazny sposób.
  • Osadź recenzje na stronie internetowej — potencjalni klienci są bardziej skłonni do zakupu, gdy mogą przeczytać o doświadczeniach innych klientów z firmą. Wybierz kilka prawdziwych opinii klientów, które chcesz umieścić w witrynie firmy. Wtyczka lub widżet mogą przyspieszyć i uprościć ten proces.
  • Przekształć pozytywne recenzje w treść — wraz z umieszczeniem recenzji na stronie internetowej, którą mogą przeczytać potencjalni klienci, rozważ użycie pozytywnych recenzji jako rzeczywistej treści. Na przykład wybierz dzień tygodnia, w którym chcesz udostępnić recenzję w mediach społecznościowych, jednocześnie zachęcając czytelników do dzielenia się własnymi doświadczeniami.
  • Mierz postęp SEO firmy — może być trudno określić, jak dobrze działa strategia biznesowa bez śledzenia jej postępów. Utwórz kluczowe wskaźniki do śledzenia, takie jak średnie miejsce na ważne słowa kluczowe, aby zobaczyć, gdzie firma zajmuje pozycję przed i po opublikowaniu opinii.
  • Zgłoś wszystkie wpisy o firmach — istnieje wiele witryn internetowych, z których firmy mogą korzystać, aby promować swoją markę. Oprócz Google Moja Firma rozważ tworzenie profili biznesowych i wykazów w innych witrynach, takich jak Facebook.

Czy opinie Google mogą czasami zaszkodzić SEO?

Aktywne pozyskiwanie opinii sprawia, że zaczynają one dopływać. Niestety, to rodzi ryzyko (które prędzej czy później się ziści) pojawienia się negatywnych opinii. Jak takie opinie mogą zaszkodzić i jak sobie z nimi radzić w kontekście dobrej pozycji SEO?

  • Negatywny wydźwięk – każda firma od czasu do czasu otrzyma „złą” recenzję i nie musi to oznaczać, że firma dostarczała złe produkty lub obsługę klienta. Jednak podobnie jak pozytywne recenzje mogą pomóc w rozwoju firmy, zbyt wiele negatywnych recenzji może zaszkodzić pozycji firmy w SERP.
  • Niskie oceny – kiedy klienci piszą recenzję w Gogole, przyznają ocenę w formie ilości gwiazdek. W idealnym przypadku firma chce uzyskać najwyższy możliwy wynik, aby przedstawić swoją działalność w lepszym świetle. Gdy firma stale otrzymuje niskie oceny, może to skutkować niższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.

Budowanie silnej strategii reagowania na recenzje

Na szczęście można sobie z tym radzić, poprzez odpowiadanie na opinie. Okazuje się, że ma to większy wpływ na SEO firmy, niż się wydaje. Według badania przeprowadzonego przez serwis TripAdvisor hotele, które odpowiedziały na recenzje, otrzymały o 12% więcej recenzji niż wcześniej, a ich oceny wzrosły o 0,12 gwiazdki. Stworzenie silnej strategii odpowiedzi na recenzje może pomóc firmie konsekwentnie odpowiadać na recenzje w najlepszy możliwy sposób. Oto kilka wskazówek, które należy wziąć pod uwagę, odpowiadając na opinie Google:

  • Podziękuj klientowi – właściciele firm powinni podziękować klientowi w taki sam sposób, w jaki zrobiliby to w prawdziwym życiu. Powiedz klientowi, że jego opinia jest doceniana i okaż wdzięczność, że zdecydował się na współpracę z firmą.
  • Dodaj szczegóły — klienci chcą wiedzieć, że firmy postrzegają ich jako osobę, a nie tylko innego klienta. Unikaj ogólnikowych wiadomości i dodaj osobisty akcent, aby przeglądać odpowiedzi.
  • Zachęć klientów do powrotu — firmy uwielbiają powracających klientów, a odpowiadanie na recenzje to świetny sposób na przyciągnięcie klientów. Kuś klientów nowym produktem lub daj im znać, że firma chciałaby ich ponownie zobaczyć.
  • Zaproś rozmowę w trybie offline — gdy pojawią się złe recenzje, poproś klienta, aby kontynuował rozmowę w trybie offline. Firmy powinny zrobić wszystko, co w ich mocy, aby spróbować naprawić sytuację, aby klient odszedł zadowolony.
  • Odpowiadaj profesjonalnie — niezależnie od kontekstu recenzji, firmy powinny zawsze odpowiadać profesjonalnie. Nigdy nie kłóć się z klientem ani nie obwiniaj go.